Multikulturní město Galway

1. září 2014 v 12:05 |  Ireland
Drazí a milí,

rozhodla jsem se napsat článek, jelikož jsem tenhle týden vyrazila poprvé mimo naše město na výlet do Galway. Rozhodly jsme se vyrazit s dalšími aupair, které jsem tu poznala. Dvě z nich jsou Španělky a jedna z Venezuely.

Nás nejstarší dostal k narozeninám výlet do Liverpoolu, jakožto velký fanoušek fotbalu, na zapás Chelsea. Odjížděli už v pátek večer, ale přijela babi s dědou hlídat kluky a tak jsem měla už od pátku ráno volno, GREAT!!! :) No volno, sice jsme malýho vypravovali do školy, jelikož byl jeho první den. Kdybyste viděli, ty děti v uniformách jsou tak cute!

No každopádně jsme měli vyrážet v sobotu ráno busem s jednou ze Španělek směr Galway. Zbytek holek jel s jakýmsi Davidem autem. Bylo mi to také nabídnuto, ale sorry slečny. Davida neznám, nikdy jsem ho neviděla a nepojedu s někým dvě hodiny autem, pokud ho vůbec neznám a nemám nejmenší tušení, jak ten dotyčný řídí :) Autobus mi nevadí a je pohodlný, tak proč ne :) V pátek po odjezdu hostmum jsme si zabookovali místa v hostelu hned v centru, jelikož jsme tušili, že o víkendu prostě bude město plné lidí a bude lepší mít hostel zabookovaný předem (a taky že jo :D). Galway je univerzitní město plné mladých lidí a o víkendech turistů z celého světa. V centru najdete spoustu pubů, restaurací a klubů, jelikož noční život je tu nezbytností. Náš autobus dorazil na místo před 11 hodinou dopolední. Musím teda uznat, cesta to byla parádní! Luxusní autobus se spoustou místa na nohy, sklopit sedačku a spát celou cestu! Navíc každá jsme měly dvě sedačky, jelikož autobus byl v tuhle hodinu ráno poloprázdný, což bylo super!

V 11 hodin jsme tedy dorazily do města a šly se podívat na nejrušnější ulici. První tedy nějaký rychlý oběd a pak hurá za městem, jelikož náš check in byl až kolem 3 hodiny odpolední a zbytek skupiny, co jela autem, stojí někde v zácpě a přijede dýl. Prošly jsme si tedy tu nejrušnější ulici (plnou lidí různých kultur) a pár obchůdků převážně se suvenýry. Je vidět, že tohle je opravdu univerzitní město, jelikož všude potkáte mladé lidi. Taky je ale poznat, že je to vážně krásné historické město. Typické historické budovy z kamene a typické barevné (převážně tedy zelené a červené) krámky, restaurace a hospody. Hlavní ulice byla super! Každých cca 100m jste potkali umělce, kteří předváděli, co uměli :) Pořídila jsem si dokonce jedno CD od pouličního zpěváka. Ten kluk má vážně talent!! Podepsal mi ho, takže třeba bude mít jednou vážně cenu zlata :D Procházely jsme se, sledovaly ruch města a užívaly si tu barevnost obchodů a hlavně krásné počasí, jelikož to nám vážně skvěle vyšlo! :)

Blížila se hodina na schůzku s ostatními. Domluvily jsme si schůzku na nejznámějším náměstí ve městě a vyrazily za nimi. Chvíli to trvalo, ale taky dorazili. David je opravdu milej kluk (Ir), žije na severozápadě Irska a má to asi 40 minut do našeho městečka :) Potom nastal první zádrhel! Jeli do Galway s tím, že si najdou ubytování až na místě. Ptali jsme se v našem hostelu a místo samozřejmě nebylo! Takže nám doporučili jiný hostel a vyrazili jsme tam. No naštěstí jsme se na třetí pokus ve třetím hostelu mohli zaradovat, jeikož tam konečně místo bylo! Na nic jiného už bohužel nebyl čas, protože jsme ztraili tolik času hledáním hostelu (rada pro ostatní, pokud jedete do Galway, nikdy nenechávejte rezervaci pokoje až na místo!) a zápas v Gaelickém fotbale byl už 5 minut po 3 hodině, tak jsme vyrazili do typického irského pubu. Po cestě jsme ještě stihli jedno kafe v Džungli. Jenže nastal další problém! Slečně se v prvním pubu moc nelíbilo, jelikož tam bylo víc lidí, co fandilo jinému týmu než my (nechápu sice, kde byl problém, jelikož zápas stejně moc nesledovala), tak jsme vyrazili do jiného. S námi ještě vyrazila Emily (Kanaďanka z našeho hostelového pokoje). Druhý pub byl narvaný k prasknutí (nic divného, když zápas chtěl vidět každý), takže jsme museli vyrazit zase jinam. Má štěstí, že byl zrovna halftime :D Ve třetím pubu jsme konečně zakotvili a mohli si dát něco k pití. Vyzkoušela jsem Cider (první jeden Francouzský, za večer jsme vyzkoušela asi 4 druhy Ciderů :)

Byť jsme zápas prohráli, tak to byl opravdu zážitek! Plná hospoda fanoušků různých týmů a hlavně, to byl neskutečně těsný zápas do poslední vteřiny. Fandila jsem zdatně, takže jsem druhý den nemohla ani mluvit :D Každopádně to byl úžasný zážitek! Jen jediná věc mě neskutečně štvala! Holky všechny mluví španělsky. Jeli do Irska naučit se anglicky, což jim zatím zdatně moc nejde, ale hned jsem zjistila příčinu. Jak měly možnost, mluvily spolu španělsky, proč?! Ani já, ani David jsme jim nerozumněli. Vůbec jsem neměla tušení o čem si povídají a takhle se anglicky opravdu nenaučí!

Po zápase jsme vyrazili na hostel dát si sprchu, abychom mohli potom vyrazit do nějakého klubu. V tu chvíli nastal nejlepší čas výletu! Na hostelu jsme potkali spoustu lidí! Tři kluky z Nového Zélandu, slečnu z Austrálie, aupair z Ameriky z Arizony a slečnu z Kanady. Neskutečný zážitek, spoustu konverzace a taky trošku alkoholu a byl to úžasnej večer!! :) Najednou dorazil zbytek skupiny z druhého hostelu (sprchvoali a připravovali se asi dvě hodiny a my na ně čekali, no bavili jsme se s ostaními) a přišli s tím, že jsou připravený a že jdou ven, jestli jdu a já no nejdu, budu tady s klukama a holkama z celýho světa. Ty lidi mi za tu chviličku přirostli k srdci mnohem víc (zřejmě taky proto, že si nepovídali mezi sebou, ale všichni spolu a ne jiným jazykem), takže jsem řekla, ať klidně jdou teď a my potom vyrazíme za nimi a někde se sejdeme. Mazitím jsme si tak neskutečně skvěle popovídali se zbytkem "světa", rozdali jsme si na sebe kontakty a vyrazili taky do víru města :) Skončili jsme v jakémsi baro klubu a užili si večer. Zbytek za námi dorazil až v tu chvíli, když já už po dvou dnech vstávání v 6 ráno, s Hiley šla do hostelu :) Měli jsme úžasný rozhovor o ní, její rodině v Americe a její "nové" rodince v Dublinu a potom jsme skočili do postele.

Ráno nás čekalo zase brzské vstávání na snídani a rychle se odchecknout a vyrazit zase směr město. To jsem si původně myslela. Ráno jsme tedy brzy vstávali, došli si na snídani a potom vyrazili se odchecknout. Američanka musela brzy odjet, jelikož večer ještě hlídala a tak vyrazila s námi. Měla jsem plán odjet autobusem ve 2, abych ještě stihla sestru hostmum, která přijela na návštěvu k nám a trošku jí poznat. Jenže Španělka chtěla jet až v 5 a já bych ráda kromě hospod viděla i něco jiného. Ve městě je krásná katedrála a jelikož jsme nehodala čekat na ostaní, než se vypakují (bylo 11 hodin a oni stále ve svém hostelu bez iniciativy někam se hnout :D). Rozhodla jsem se tedy vyrazit sama, zatímco se oni potom sejdou a pojedou domů zřejmě spolu. Viděla jsem ještě kus města a nelituju toho, že jsem šla jen sama, bylo to super! Po cestě jsem ještě potkala Emily (Kanaďanku), která měla namířeno ani nevěděla kam :) Se všemi jsem se rozloučila a rozhodně se nevidím naposledy, protože tohle byl zatím můj nejlepší víkend (vlastně jen jedna noc) ever! Tolik lidí z celého světa! Kluci z Nového Zélandu cestují po světě a zrovna jsou v Irsku a nemají ještě páru kam vyrazí příště. Emily je v Irsku, protože tu chce pracovat na farmě a potom jede na farmu na Nový Zéland a potom chce vyrazit do Španělska na vánoce. Hiley je 19 a vyrazila do Irska na aupair a v prosinci se vrací na vánoce a svatbu svojí sestry a Australanka? Ta potkala kluky někde v hostelu a rozhodla se cestovat s nimi! COOL!

Žádný můj zážitek předtím nemůže tohle setkání překonat! Nikdy by mě nenapadlo, že za jeden večer potkám tolik lidí, tolik různých kultur a budu mít tolik zážitků. Včetně toho jsem na sebe neskutečně pyšná! Všechni, co jsem potkala mi řekli, jakou mám perfektní angličtinu! WOW! A slyšet tohle od Američanky, Kanaďanky, Ira i ostatních byla pro mě obrovská čest a neskutečně mě to potěšilo!!! A proto na sobě taky hodlám pracovat dál, aby slovo perfektní bylo na mojí angličtinu málo :)

No každopádně myslím, že dnes je toho až dost, už vás ten článek musí minimálně nudit, jak je dlouhej :D
Užijte si týden a vykročte tou správnou nohou :)

2 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.