Bergen a den třetí

29. března 2016 v 23:16 | Maky |  Evropa
A jsme zase zpět v Bergenu. Druhém největším městem v Norsku, městě na dosah fjordů, přírody, divokých zvířat a nádherných vodopádů všude kolem. Bergen je také městem úžasných lidí, skvělé atmosféry a plným historie.

Přišlo na další den. Už jsem nemohla dospat. Ráno jsem byla vzhůru už v půl sedmé. Ne proto, že bych nemohla snad s ostatními v jedné místnosti spát, ale spíše kvůli tomu, abych něco nezmeškala a rychle vyrazila ven!

Jelikož jsem v hostelu neměla objednanou snídani (jak jsem již psala, tak jsem chtěla ochutnat co nejvíce místního), tak jsem hned ráno vyrazila do města na snídani. Tam jsem ale zjistila jednu velmi důležitou věc! Je sobota, což je v Norsku také Velikonoční svátek, velmi striktně dodržovaný a tak bylo vše otevřené až od cca 9 hodin. Jak jsem také později zjistila, tak otevřeno pouze do 16 hodin :)

Prošla jsem si tedy město a vyrazila do kavárny a pekárny Godt Brod. Ta mi byla doporučena kamarádkou, která Norsko velmi dobře zná. Přišla jsem do pekárny a okamžitě se mě s úsměvem ujal mladík za kasou. První samozřejmě začal Norsky - Hay! Jelikož jsem se již za tu chviličku stihla alespoň pár slovíček naučit, tak jsem samozřejmě velmi pyšně odpověděla Hay a on znovu Norsky pokračoval, jenže to už jsem se ztratila a hlásala English please :D Okamžitě pochopil a přepnul jedním "stiskem tlačítka" do Angličtiny. Norové mají Angličtinu jako takový druhý, první jazyk, takže umí většinou perfektně, což je super! Abych pokračovala, tak mi řekl, že si mohu vybrat dva druhy pomazánek, pečivo, salám či šunku, místní sýr nebo jiný a samozřejmě salát a další zeleninu. Vytvoříte si vlastně takový svůj vlastní sandwich. To se mi vážně líbilo! Jelikož jsem si nedokázala z toho velkého množství vybrat, tak jsem zvolila jen pečivo a zeptala se na doporučení, co mají místní rádi. V první pobočce Godt Brod mi byla doporučena kombinace guacamole a česnekové pomazánky a v druhé to bylo pesto a česneková pomazánka. Svůj sandwich jsem doplnila salátem, šunkou a místním sýrem. K tomu všemu jsem si dala čaj s mlékem (ano, stále ještě od Anglie a Irska piju černý čaj s mlékem :D) a zaplatila přibližně 180 NOK myslím.

Po takovéto skvělé snídani jsem vyrazila okamžitě na výlet. Dnes mě čekal výlet na horu Floyen. Místo, kam se chodí bavit rodiny s dětmi. Přímo na "kopci" se nachází několik stezek na výlety, park s dřevěnými trolly, restaurace s úžasným výhledem na celé město a mnoho dalšího. Na tento "kopec" nad městem jezdí lanovka, stejně tak, jako u nás na Petřín. Za lanovku jsem neplatila nic, nýbrž jsem si koupila Bergen Card (je to karta na různé slevy na vstupy, restaurace a na jiné aktivity za přibližně od 240 NOK. Karta je platná na 24, 48 nebo 72 hodin dle ceny). Bergen Card se vám rozhodně vyplatí, pokud hodláte navštívit muzea, těch je v Bergenu bezpočet nebo vyrazit do některé z vybraných restaurací či dokonce do kina. Díky této kartě jsem za jízdenku na Floyen nezaplatila ani korunu (jednosměrná stála myslím 90 NOK). Lanovka vyráží každých 15 minut a je především plná turistů a místních, kteří se chtějí s dětmi bavit někde venku.

Přijela jsem nahoru na horu a okamžitě mě to oči praštil ten výhled! Neskutečný pohled na město z úplně jiného úhlu než z města. Najednou jsem zjistila, jak je Bergen vlastně opravdu velký a že já jsem z něho neviděla ani třetinu! Pokračovala jsem po jedné ze stezek, které vedou lesem. Nevěděla jsem vlastně, kam jdu, ale jen jsem pokračovala dál. Přestávalo pomalu pršet, tak jsem se rozhodla pokračovat. Pod Floyenem jsem si vzala mapu a na ní jsem nalezla skvělé místo! Nejvyšší bod na Floyenu jménem Rundemanen. Nevím, jak to bylo vysoko, ale z dálky to rozhodně vysoko vypadalo a já se jednoduše v tom super počasí rozhodla pokračovat až nahoru! Po cestě jsem vždy potkala nějakého místního Nora se slovy, že nahoře je opravdu větrno. Vždy jsem prohodila něco ve smyslu, že jsem žila v Irsku, tak to už horší být určitě nemůže.

Omyl, mýlila jsem se!

Po dlouhém šplhání směr vrchol (hlavně kvůli protivětru a to dost silnému) jsem se ocitla přímo na vrcholu! Řeknu vám jen jednu věc: Takovoý vítr jsem ještě nezažila! Stála jsem na místě a doufala, že neodlétnu! A to myslím naprosto vážně! Venku tak fučelo, že jsem sotva v ruce udržela telefon, abych pořídila alespoň nějaký ten snímek a dokonce i vdeo. Poohlédla jsem se kolem, udělala pár fotografií a vyrazila zpět dolů. Bohužel byl takový vichr, že se nedalo vydržet ani déle. To byl první moment, kdy jsem si na sebe musela vzít pod kapucu ještě zimní čepici!

Když jsem se dostala zpět, tak jsem vyrazila ještě směr Trollí park! To byla vážně paráda! Spousta trollů, někteří v životníí velikosti, někteří malí, všechny ze dřeva. Pořídila jsem pár fotek a okoukala vajíčka, která visela na stromech, připravená na Velikonoční hledání vajec.

Na hoře Floyen jsem strávila několik hodin i přes oběd, dala jsem si svačinu a poté vyrazila opět zpět do města. Bylo už 5 hodin večer, takže jsem se rozhodla dojít na večeři. Jelikož bylo bohužel všude zavřeno, jak jsem už psala, tak jsem pořídila pouze něco v 7 Eleven (miluju to místo! Jejich skvělé Norské bulky - něco jako malé velikonoční bochánky jsou prostě úžasné!) a vyrazila na hostel.

Byl to dlouhý den, tak jsem chtěla jen vyrazit do sprchy a lehnout si, abych se mohla připravit na další den, ale trošičku se to vymklo z ruky a já ve společné místnosti potkala partu tří Američanek! Skvělé holky! Ptaly se, zda budu koukat na televizi a já že rozhodně ne. Prý, že by si pustily film, jestli můžou, tak říkám, proč ne. Okamžitě si se mnou začaly povídat a pozvaly mě na film taky. Sledovaly jsme film Wild s Reese Witherspoon. Film byl prostě super, byť jsem u něho málem usnula. Skvělá inspirace pro všechny blázny jako jsem já a cestovatele po celém světě. Také pro lidi, co milují challenges. Rozhodně ho doporučuji!

Ale teď už směr postel, stejně tak, jako když jsem po filmu zalehla v hostelu do té neskutečně příjemné postele já!

Zítra hodím další den :) Tentokrát výlet Norway in a nutshell!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.